13.00 tot 13.20

Inloop + welkom + indeling les

We heten iedereen welkom en dan gaan we met elkaar in een zaal zitten. Daarna vertellen we aan de mensen wat we die middag gaan doen, zodat ze weten wat hun te wachten staat die middag.

13.20 tot 14.30

Korte uitleg stoornissen + na elke uitleg van een stoornis een kort filmpje

We kiezen voor een korte uitleg over de stoornissen en daarna een filmpje zodat het zeker goed overkomt en het niet saai word. Door een filmpje er tussen te plaatsen maakt het, het weer wat interessanter. Wanneer er dan een vraag is over een stoornis kunnen we dit direct behandelen.

14.30 tot 14.45

Pauze

Zo kan iedereen even wat eten en drinken of eventueel een sigaret roken.

14.45 tot 15.30

Quiz

Na alle uitleg over de stoornissen lijkt het ons leuk om te kijken wat de mensen er nog van weten en of ze alles hebben onthouden. We gaan dit doe via de site: www.kahoot.nl. Zo kan iedereen via laptop of telefoon meedoen met een code, en kunnen we de scores ook vergelijken en bespreken. Ook doordat er tegenwoordig veel via internet word gedaan is het interessanter om het zo te doen in plaats van een powerpoint of een papieren quiz. Daarnaast zit er via Kahoot ook een spelvorm in.

15.30 tot 16.00

Workshop

In de pauze kunnen ze een formulier invullen met daarin de gekozen stoornis waar ze meer informatie over willen. De workshop word gegeven door iemand die, die stoornis   heeft of door een persoon die met mensen werkt met die stoornis. Zo kunnen de mensen die daarvoor kiezen veel ervaringen van dichtbij horen en ook makkelijker vragen stellen.

16.00 tot 16.15

Pauze

Zo kan iedereen even met elkaar over de andere workshops praten en kiezen voor welke andere workshop ze nog gaan. Ook hier kunnen ze dan weer even wat eten en drinken of eventueel een sigaret roken.

16.15 tot 16.45

Workshop

In de pauze is het de bedoeling dat er weer een formulier word ingevuld met daarin hun tweede keus. Ze mogen dan nog een workshop kiezen. Dit gebeurt door dezelfde mensen, alleen krijg je nu informatie over een andere.

16.45 tot 17.00

Eind

We bedanken aan het eind iedereen voor de aandacht en het fanatieke meedoen. ook zijn we natuurlijk heel benieuwd wat ze van onze training vonden op deze middag! Wij vragen of ze nog een evaluatie formulier willen invullen over de training zodat wij het programma de volgende keer eventueel moeten aanpassen en de training hierdoor nog beter maken.